Temuduga Pen.Peg.Tadbir (N27) SPNT

         Bunyi macam siyes jer tajuk post aku arini....siap ada dalam kurungan N27 lagi.ngeh3...saje jer buat gempak tu. Saje jer nak citer pengalaman pergi temuduga untuk jawatan tu...agak menakutkan lah temuduga untuk jawatan kerajaan ni. Tapikan first expectation (betul ker ejaan aku ni,kalau salah pom...suke ati ler :-) kita tentang temuduga ni mesti soalan yang gempak lagi killer kan...search dalam internet bkn main lagi,sampai full memory card 5mb ngan maklumat. Kalaulh pendrive tu bleh cakap mesti dia dah membebel "wei, udoh2 ler tu cari maklumat,banyak bebenor dah ni...".hehe. ˙·٠•●♥
         Bila dah cari maklumat banyak2, print ler....guna plak paper + ink pejabat, mana nak berkat kan.doa bukan mainlah ler banyak panjang berderet2,solat hajat lagi..tp kadang2 kita lupa permulaan bagi maklumat2 yang kita cari tu haram derrrrr. Ini pengajaran buat diri aku lah aku rasa...JANGAN GUNA BARANGAN DI PEJABAT UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI. Lari lintang pukang En. Berkat tu...kenalkan En. Berkat tu mcm mana, alahai xkan xkenal kotttt.ngeh3...Moral of the story, kalau xder printer kat umah...rajin2 kan lh diri kome semua pergi cyber cafe yang ada dekat2 pekan tu untuk print. ˙·٠•●♥
         Berbalik semula bab temuduga td.....aku temuduga dekat Pejabat Daerah. Interbiu start pukul 9.00am aku sampai sana pukul 8.30 lah lebih kurang lepas tu terus pergi daftarkan diri, dapatlah giliran no 9 dari 11 orang. Napelah last bebenor giliran aku....diorg tu datang awal sangat kot. Sembahyang subuh kat ctu...hehehe. Sambil2 tunggu giliran, sempat gak lah review balik nota2 yang telah di print secara haram, tu.ngeh3...tgk member2 lain macam rileks jer. Aku pom buat2 lh rileks gak..Semua pakai kot,cuma adalah sorang dua yang terlepas pandang dekat keperluan kot tu. Al maklumlah, ada markah tu. ˙·٠•●♥
         Orang cakap, kalau jawatan bawah kerajaan negeri ni, kabel kena ada. Bukan Kena ada, correction : WAJIB ada. Buktinya, org yang handle temuduga ni, that's means yang jaga kitaorg lah sblm msk bilik interbiu tu cakap lepas interbiu ni jangan duduk diam. Cari ikhtiar, cari kabel...kalu bleh cari yang EXCO punye...kalau dapat kabel EMAS dari Sultan, lagi bagus konpem dapat!....KATANYA. ˙·٠•●♥
            Bila sampai turn aku...gugup jadinya wei. Sampaikan penemuduga tu cakap "rileks, buat macam biasa...nantikan kejang plak dekat cni". Kejamnya penemuduga tu...hehehehe. Ikhlas bebenor ucapan dia tu....bila dia dah kata macam tu, aku pom buat2 lah rileks. Soalan pertama kenalkan diri anda, soalan kedua sejarah daerah, soalan ketiga pembangunan negeri yang memberi manfaat kepada rakyat, soalan keempat isu luar negara, soalan keenam siapa YB kawasan, soalan ketujuh....xda.hehehe.....udoh2 ler tu tanya soalan, penat dah aku menjawab ni (hati kecilku berkata)...˙·٠•●♥
             Tapikan, sebeban aku baca...tu jer dia tya, dah lah yang aku baca langsung tak mengena soalan sport. Keciwa betullahhhhh.....aku budget dia tya soalan yang advanve lagi extravaganza like tugas PPT ker, Pilihanraya kat Sarawak ker. Langsung idok ditanyanyer....So,kesimpulannya kalau pergi temuduga ni jgn expect penemuduga akan tya soalan yang isu besooo2 jer. Kadang2 kita baca tentang isu negara,isu luar negara...tapi majoriti yang ditanya sejarah daerah...konpem 100% xleh jawab coz kita 100% tak alert tentang tu. ˙·٠•●♥
            Skang ni temuduga tu dah lepas, yang mampu dilakukan hanya berdoa pada kabel yang paling besooo and berkuasa dekat dunia ni, Allah SWT. Moga2 doa akan diterima dan terbukak pintu rezeki bagi jawatan ini. Insyaallah...˙·٠•●♥

Post By Riehana 
   ✿❤●•٠·
          
         
        
        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...