Apa yang korang buat bile time boring tahap cipan di pejabat?

Assalamualaikum....


Post ni sesuai dibaca oleh golongan yang boring sesangat time dekat pejabat. Ada banyak sebab boring kat tempat kerja ni. First coz langsung tak ada keje nak dibuat, second coz kerja ada tapi malas nak buat...bos mintak baru terhegeh-hegeh nak buat kan..korang fikirlah sendiri korang duduk di sebab yang pertama atau kedua....ngeh3.


Sambil korang duk fikir-fikir tu...aku nak citer apa yang aku buat kat opis ni time aku boring tahap cipan + babun.Hakhak......bila dah buat,terfikir plak nak tulis kat blog aku ni. Okey, baru jer beberapa minit lepas aku jumpa sekeping kertas terbuang....



Inilah rupa kertas terbuang tu...cantikkan, warna warni lagi tu.Ngeh3.....cantiklah sangat. Cory gambar agak kabur coz guna hp camera harga 55sen. Bila duk belek2 kertas ni teringat plak nak buat sampan guna kertas, macam zaman kecik2 dulu. Amik buku sekolah, koyakkan pastu lipat2 buat sampan...last2 kena marah ngan mak, esoknya g sekolah kna bedal plak ngan cikgu.hahaha...padan muke, siapa suruh kau koyakkan buku...kena plak buku kemajuan tahunan. Amik kau......ngeh3.

Haaaaaaa.....ini lah rupa sampan yang dah siap aku buat, bolehlah untuk dibanggakan dgn pencapaian aku ni kan.Ngeh3.....pencapaian lh sgt, padahal buat sampan kertas jer pom (hati kecil korang brkata). 



Lepas tu...bila dah siap buat sampan ni...janganlh plak korang gumpal2 then campak dalam bakul sampah kan. Macam tak berbaloi plak jari jemari korang penat2 duk melipat kertas ni. Carilah idea yang bernas ckit untuk menghargainya...macam aku plak, aku letak sampan ni dekat cni:



Korang nampak tu....aku letak sampan ni atas CPU, buat perhiasan. Barulah berseri2 ckit pejabat korang tu. Ada gak lah the colour of office. Hakhak....tgk tu, gambar sampan tu bukan main berseri2. Cory once again, gambar agak blur..guna camera phone 55sen. 

So, selamat memboringkan diri ngan menda2 yang berpaedah.
        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...