saje suke2 tulis

Dah lama tak update post dekat sini. Rasa rindu lah pulak....arini aku saje suke2 nak tulis.Tak ada apa pom yang hot lagi panas...tapi kalu ada sesiapa sudi nak baca boleh lah. 
   Akhir-akhir ni aku sibuk urus pasal nak kawen.....tarikh dah makin dekat, tapi persiapan still ada yang belum siap.Tunggu gaji next month plak.hehehe....ginilh gayenya kalau tak saving awal2. So, kalu nak beli barang kawen...tunggu gaji.Bila gaji bulan ni dah abis...tunggu plak bulan seterusnya untuk beli barang yang tersusun elok jer dalam list aku.ngeh3....tp Alhamdulillah tinggal ckit jer lagi barang yang belum settle.I LIKEEEEEE!.
   Tapi ada lagi satu hal yang buat aku suka sangat2. Aku dapat temuduga untuk jawatan Penolong Pegawai Tadbir (N27). Hehehehe......baru dapat temuduga, dah sukeeee yang melampau macam ni, belum lagi dapat betul2 jawatan tu.ngeh3.....al maklum lah,sekarang ni susoh bebenor nak dapatkan keje yobbbbb, dapat panggilan temuduga rasa macam dapat keje jerrrrr. Perasaan nk hebohkan kat satu dunia aku dapat temuduga ni ada gak terselit n tersepit dlm hati aku ni.Melampau betulkan.....ada aku kesah kau dapat temuduga ker tak! huahuahua....
    Aku tengah usaha sehabis baik ni, cari maklumat sebanyak mungkin dalam internet...baca,hafal,ingat. Tunggu masa nak luahkan jer ni...tu pom kalau penemuduga tu tya soalan sport ni lah.Kalau tak, nganga lah aku sorang2 nanti. Hehehe...Soalan sport tuuuuuuuu, bkn exam jer ada soalan sport, temuduga pom ada soalan sport skang ni. (bab kata nephew aku, soalan sport mung kerek-kerek)-sory,hanya boleh difahami orang terengganu jer kot....ngeh3.
    Bagi aku jawatan Pen.Peg.Tadbir tu macam trlalu tinggi untuk aku....walaupom aku ada ijazah, tapi pengalamn aku ni ciput jer derrrr. Setakat keje kontrak 5 6 bulan, mana cukup kan....tp xpelah,aku nak try gak...nak buat yang terbaik. Mana tau ni rezeki kawen aku.....doa2 dapatlah kan. Orang kate, bila nak kawen ni pasti ada rezeki untuk kita, kalau tak ada untuk kita pom..Insyaallah akan ada rezeki untuk anak kita nanti.Amin.....ni yang wat aku xsaborrr nak kawen ni. :-)
     Apa pom...keyakinan perlu ada. Kalau jawab salah pom,tak apa...asalkan kita yakin.hahaha...betul ker tu.Macam poyo jer kannnnn....Contohnya macam: "Berikan nama Menteri Besar Terengganu?"....tetiba datang penyakit blurrrrrr,maka dengan bersemangatnya menjawab "Sameon Bin Samdul". Amik kauuuuuu......."Siapakah Sameon Bin Samdul tu"...."Ayah saya". Wei sejak bila plak Menteri Besar Terengganu tukar jadik Sameon Bin Samdul ni. ngeh3...but don't wory, yang penting ekau yakin ngan jawapan ekau..yolah tueeee!.banyak cantik kau......mungkin dalam list kau top ten lah, tp top ten dari belakang. Moral of the story, kalau yakin punya pasal, agak2 lah wei...tak kan nama Menteri Besor pom tak tahu kotttttt......lagi pom nama yang kau bagi tu langsung tak sesuai, Sameon Bin Samdol..apa kes kan.Hehehe...

  
  
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...