Tomato oh tomato VS sunburn



Sejak arini....sebenarnya sejak semalam aku mula jatuh hati dengan En. Tomato. Tiap saat asyik merinduinya, tak sabar nak tunggu malam ni. Hehehe.....En. Suami balik keje pukul 11 malam ni jadik bolehlah aku berkasih sayang sambil bermanja dengan En. Tomato plak. 

Silalah jangan salah faham yek. Saya bukan isteri yang curang...hakhak.

Sebenarnya, muka saya sekarang ni sunburn.....sunburn paling teruk yang pernah dialami. Sampai semua orang dah tegur.....maluuuuu! 

Nampak lebih jelas dan ketara bila aku bukak tudung...pipiku dah berbalam jadinya. So sad!

So, semalam saya pun mulalah merajinkan diri mencari tips dan petua untuk menghilangkan sunburn ni.

Salah 1 caranya ialah dengan menggunakan buah tomato dimana tomato tersebut perlu dipotong dan gosok dimuka. Biarkan ia kering kat muka then barulah basuh muka. Memang terasa fresh bila gosok tomato ni kat muka.....hasilnya kulit wajah jadi lembut n yang penting kesan sunburn boleh hilang.

Malam tadi dah buat 2 round...memang bleh terasa perbezaannya. Hati suka sambil nyanyi.....la la la la la.

Malam ni boleh buat lagi. Sukanya.........ku jatuh hati dengan En. Tomato.

Sekian....sape2 yang rasa nak kulit muka yang cantik try lah. Bagi sesiapa yang malas....rugilah korang.Hehehe.

Haaaaaa.....ginilah rupenyer kalau rajin gosok tomato kat muka. Cantikkan diorang....hahaha, tetiba jer aku ni. Padahal diorg ni mcm2 guna u cantik, kosmetik plak konpem yang mahal2...saje jer nak promote.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...