❤ kU KiNi SaH MenJaDi MiliK mU ❤

Assalamualaikum….
Dah lama rasanya tak menulis dekat blog ni…
Kini aku, Rohana Binti Abdul Ghani…telah bertukar status dari ‘single’ kepada ‘married’.
Woooowwww,hapyyyynyerrrr.hakhak…..excited semacam jer.
Yang penting….syukran2, Allah telah menemukan jodohku dengan Muhammad Amrie Firdaus b. Shaari. Aku berpeluang merasai alam perkahwinan dimana setiap detik yang dilalui telah mendewasakan aku seadanya..
Aku telah diijabkabulkan pada 9.6.2011 (khamis) dan majlis persandingan pulak keesokan harinya, 10.6.2011 (Jumaat).
Aku suka sebut nama usband aku ni penuh (full name)….Muhammad Amrie Firdaus sebab maksud dia ‘Ketua Taman Syurga’.Hakhak….tetiba jer kan. Hahaha, inilah yang dikatakan dengan keterujaan di alam perkahwinan. Nama suami pun boleh jadi pujaan.
…………………………………………………………………………………………………………..
Now, aku nak citer pasal Majlis Perkahwinan R I E H A N A (Amrie & Rohana).
Majlis akad nikah diadakan pada 9.6.2011 di Masjid Kampung Tok Gebok, Ajil tepat jam 9:30pm. Tepatlah sangat, padahal aku sedikit terlewat bersiap malam tu..hahaha.
Husband aku siap hantar mesej lagi tu ‘Tak datang lagi ker, tok imam dah sampai ni’….bila dah tahu tok imam dah sampai kelam kabutlah aku jadinya. Bunga kepala pom tak sempat nak pakai..buat penat jer aku sewa mahal2 kan..
Masa aku sampai masjid, semua orang dah siap sedia, malu giler….muka pom blurrr jer time tu.
Tapi Alhamdulillah sangat2….dengan sekali lafaz, aku sah menjadi isteri kepada Muhammad Amrie Firdaus.
Ni lah antara gambar-gambar yang sempat diambik masa majlis akad nikah:

syukran....syukran






*•.¸ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.ℒℴνℯ¨`*•ℒℴνℯ.•¨`**´¨`*•.¸ℒℴνℯ¸.•*´¨`*•.ℒℴνℯ¨`*•ℒℴνℯ.•¨`**´¨`*•.¸ℒℴνℯ¸.•*´¨*•.ℒℴνℯ¸.•*



✿  Ya Allah Ya Tuhanku,
Bimbinglah aku ke jalan yang diredhaiMu.
Jadikanlah aku seorang isteri yang solehah untuk rahmatMu dunia dan akhirat ✿ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...