·٠•●❤✿ ana vs leleng ✿❤●•٠·


salam semua.........
Arini 16.3.2011.Aku rasa macam nak story about best frend aku ni lah coz rinduuuu sangat dekat dia. Once the open time.....hakhak, best frend aku ni nama dia Sabariah D'jumat....jangan sesekali kalian semua merasa pelik dengan namanya sebab kawan aku ni orang sabah..nama dia memang macam tu.hehehe....nama manja dia leleng....lagi pelik kann....tapi sweet! sesweet empunya nama.
              First aku kenal dia, 4 tahun dulu.....masa aku study dekat UUM. First semester,aku langsung xkenal dia tau. Al maklumlah, mula2 masuk universiti...aku ni low profile,mana ada kisahkan jiran sebelah bilik. Aku buat hal aku jer.....attend class,pastu terperuk jelah dalam bilik. Terserempak dalam bilik air ker...mana pernah tegur cik leleng ni. Nak dijadikan cerita....roomate leleng ni,nama dia nani...orang Terengganu sama macam aku gak. So, bila dah last semester mesti duk sibuk cari tiket nak balik ganu kan....ni memang rutin budak2 uum.....pantang ada cuti,sibuk cari tiket nak balik.hehehehe.....Nani ni pulak jenis yang ramah tamah gtu, dialah yang mula2 bertegur sapa dengan aku. Setiap kali sembang mesti cakap pasal TIKET!..aku pom hairan :-)
              Leleng ni pun sama tau....ramah tamah btul orangnya. Lama kelamaan kitaorang close.....aku ngan leleng ni banyak persamaan,kitaorang macam adik beradik tau. Susah sama susah n senang sama senang. Bila aku ada masalah, aku akan cari dia....bila dia ada masalah plak dia akan cari aku. Bab kata orang sharing is caring.....tapi memang betul. Kitaorang suka sharing sebab tu kitaorg sama2 caring. hakhak...
              Masa duk UUM dulu aku suke ajar dia cakap terengganu......dia pom cam excited nak ngikut cakap ganu. Yang paling best, walaupom leleng ni orang sabah, kalau sembang dengan dia aku xyah cakap KL....cakap ganu jer. Sebijik2 dia faham......hahaha. Rindunyer nak sembang  face to face dengan dia.waaaaaaaaa! Skang ni bleh sembang by phone jer......kalau dapat sembang tu,bergegar tepon....excited punya pasal.hehehe.
              Masa semester 4 aku sebilik ngan leleng.....tu pom curi2 tukar bilik,suke sama suke...pihak pengurusan Kolej Muamalat tak tau pom. 1 bilik 4 org tau.......roomate aku time tu leleng, nora n yana. Sebenarnya bilik tu agak sempit untuk 4 orang tapi tu xpenting......yang lebih penting bilik tu meriah. Hapy sokmo...nak2 time bulan puasa, bukak puasa sama2. Pastu g semayang terawih sama2......pastu study sama. Yang penting tgk citer korea sama2.hakhak.....
              Sebut pasal citer korea ni....aku ngan leleng memang hantu citer korea. Download dalam lab top, pastu tengok sama2 sampai abis...tau2 jelah,citer korea mana ada yang pendek2...paling cikit pom berbelas2 episod....kitaorang sanggup tdo kul 3pagi semata2 tgk citer korea. Dahsyatkan.......tapi kalu bab belajor,belum tentu mata bleh tahan sampai kul 3 pagi. Terutamanya leleng pantang bukak buku...mesti landing kat katil...pastu tertido. Bila terbangun....cari makanan. Makan jer kejenyerrrrrr! :-)
               Aku dengan leleng ni....kos lain2 tau, aku ekonomi and dia plak HR. So, xpernh ada peluang nak belajor 1 kelas.....so, ada paper Universiti (bahasa inggeris punye paper) yang wajib d amik. Aku ngan leleng ni pilih coral speaking, korang tau jelah coral speaking maknanya kena present dalam english bagi setiap kelas dia...tajuk lecturer akan bagi. Aku ni memang lemah english tapi disebabkan nk sekelas ngan si leleng ni...amik gak. At the last, korang tau....aku xdapat sekelas ngan leleng coz lecturer dah bagi siap2 nama untuk setiap kelas. Time tu memang tension gler........mcm mana aku nk survive untuk 1 semester tu.Waaaaaaa! 1semster rasa cam 1 tahun jer. Memang stresss rrrrrrrr......Leleng ni english dia jauh lebih baik dari aku......First presentation, aku amik text yang dia dah wat...aku hafal sebijik2.Kelas lain2, mana lecturer tau, aku ciplak kan3. hahahaha....
             Gambar kat atas tu....kenangan time leleng mari umah aku. Masa tu cuti semester...kebetulan musim asyura. Apa lagi mak aku pom buatlah asyura, leleng antara AJK yang paling cbuk. Well, dia sentiasa cbuk n riuh rendah....bab kate pepatah gege.hehe....mak aku paling excited dengan leleng ni coz leleng ni pandai amik ati orang tua. Sampai skrg mak aku asyik sebut leleng jerrrrr!..
             So.....gtulah citer best frend aku ni. Skang dia dah jadi cikgu n aku blum ada rezeki lagi. Pe pum, aku tumpang hapy untuk dia. Doa2 adalah rezeki aku macam dia..Insyaallah!

p/s: hargailah kawan yang boleh dipanggil sahabat coz terlalu sukar untuk mendapatkannya.

        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...