aku rindu dia..tapi knp dia asyik lambat reply mesej. Kalau aku terus mnerus hantar mesej nanti dia kata aku suka mendesak!

Situasi ini sering dialami oleh sang puteri yang berada di alam percintaan. Sang puteri dianugerahkan perasaan kasih yang tidak pernah berkurangan,sayang yang berpanjangan,cinta yang abadi dan rindu yang mendalam. Inilah intipati semulajadi jiwa sang puteri yang menyebabkan ia lebih sensitif terhadap situasi yang dialami oleh dirinya mahupun insan disekeliling.
       Dalam situasi cinta, sekiranya sang putera lambat reply mesej atau phone xberangkat confirm sang puteri akan mula risau. Masa ni barulah makan tak kenyang,tidur tak lena dan mandi tak basah. Macam-macamlah persoalan yang bermain difikirannya...setiap persoalan itu berbaur negetif,tiada yang positif melainkan yang negetif-negetif belaka. Semua ni kerana sang puteri teramat menyayangi dan menyintai sang putera. TAPIKAN....
      Apabila sang putera reply mesej yang berderet-deret memenuhi inbox dan puluhan deringan yang tidak berangkat, ia amat meluluhkan hati sang puteri yang menunggu dengan penuh pengharapan dari tadi. Sang puteri dimarahi coz dianggap tak sabar-sabar dan tak memahami sang putera...walhal niat sang puteri baik.Menangislah sang puteri keseorangan teresak-esak sampai tertidur, dan keesokannya apabila terbangun dari tidur pasti first yang dia fikirkan adalah sang putera.Kesian sang puteri....Kenapa sang puteri sentiasa dipersalahkan atas perasaan rindunya terhadap sang putera..salah ke sekiranya sang puteri mengharapkan secebis kasih sayang dan perhatian untuk menyempurnakan cintanya.

    






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...